Oferty pracy

;
Stanowisko (nazwa stanowiska)
Lokalizacja (miasto)

Filtruj oferty

Nazwa stanowiska

Poziom stanowiska

Wymiar pracy

Typ umowy

Kategoria

Lokalizacja

Praca bez doświadczenia
Praca od zaraz
Rekrutacja zdalna
Praca zdalna
Wyczyść filtr
Nr referencyjny: 02092025/SSL

Strażnik leśny/ Starszy strażnik leśny

2 dni temu dodana przez Nadleśnictwo Międzyzdroje

  • 5902.00 zł - 9527.00 zł
    brutto miesięcznie
    Umowa o pracę
  • pełny etat
  • Międzyzdroje
  • Dofinansowanie kursów i szkoleń

Opis

Nadleśnictwo Międzyzdroje ogłasza nabór na wolne stanowisko starszego strażnika leśnego /strażnika leśnego

Nasze wymagania

Wymagania obowiązkowe:

  • Dla strażnika leśnego: wykształcenie: wyższe lub średnie leśne i dwa lata pracy oraz spełnienie warunków do zatrudnienia, o których mowa w § 3 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 14 stycznia 2003 r. w sprawie stanowisk, stopni służbowych oraz zasad wynagradzania w Służbie Leśnej (Dz.U. z 2025r. poz. 200), 

  • Dla starszego strażnika leśnego: wykształcenie: wyższe leśne i dwa lata pracy w leśnictwie lub średnie leśne i 4 lata pracy w leśnictwie, oraz spełnienie warunków do zatrudnienia,  
    o których mowa w § 3 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 14 stycznia 2003 r.  
    w sprawie stanowisk, stopni służbowych oraz zasad wynagradzania w Służbie Leśnej (Dz.U. z 2025r. poz. 200), 

  • egzamin uprawniający nadanie po raz pierwszy stopnia służbowego w Służbie Leśnej, 

  • spełnienie warunków niezbędnych do zatrudnienia w Służbie Leśnej, o których mowa  
    w art. 45 ust. 2 ustawy o lasach z dnia 28 września 1991 r. (Dz.U. 2025 poz. 567), 

  • posiadanie prawa jazdy kat. B, 

  • brak przeciwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku strażnika leśnego, 

  • pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania w pełni z praw publicznych. 
    - egzamin uprawniający nadanie po raz pierwszy stopnia służbowego w Służbie Leśnej

  • Wymagania dodatkowe (preferowane): 
    ukończony kurs centralny dla kandydatów do pracy w Straży Leśnej (w przypadku braku, odbycie kursu poprzez skierowanie przez Nadleśnictwo Międzyzdroje),
  • udokumentowana praca w Lasach Państwowych lub w jednostkach podległych nadzorowanych przez Ministerstwo Klimatu.
  • znajomość obowiązujących przepisów prawa karnego i prawa cywilnego oraz  przepisów i instrukcji obowiązujących w PGL LP,
  • znajomość zasad i trybu postepowania w zakresie ochrony danych osobowych przetwarzanych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości w PGL LP,
  • znajomość specyfiki działalności LP w obszarze zadań przewidzianych do realizacji  na zajmowanym stanowisku (zapobieganie oraz zwalczanie przestępstw i wykroczeń  
    w zakresie szkodnictwa leśnego i ochrony przyrody),
  • ukończone kursy, szkolenia przydatne na stanowisku objętym naborem  (np. kurs brakarski, kurs kwalifikowanej pomocy przedmedycznej, itp. ),
  • umiejętność obsługi EZD, SILPweb,
  • pożądane cechy osobowości: wysoka motywacja do pracy, dyspozycyjność, umiejętność pracy pod presją czasu, samodyscyplina, sumienność, dokładność, komunikatywność, odporność na stres, umiejętność pracy w zespole, chęć samodoskonalenia i pogłębiania wiedzy 
     

Twoje zadania

  • zwalczanie przestępstw i wykroczeń z zakresu szkodnictwa leśnego, a także czynności opisane w art.47 ustawy o lasach,
  • patrolowanie terenów leśnych w zakresie ładu i porządku na terenach leśnych, ochrony mienia ruchomego i stałego,
  • współpraca z terenową Służbą Leśną, oraz innymi służbami porządku publicznego,
  • wykonywanie zadań związanych z ochroną mienia w zarządzie Lasów Państwowych, w zasięgu terytorialnym Nadleśnictwa Międzyzdroje,
  • prowadzenie działań prewencyjnych o różnych porach dnia i nocy, jak również w dni ustawowo wolne od pracy,
  • prowadzenie spraw innych, wyżej nie wymienionych, a wynikających z Zarządzenia nr 69 DGLP z dnia 14 listopada 2019 r. w sprawie określenia organizacji i zakresu działania posterunków Straży Leśnej w nadleśnictwach i grup interwencyjnych Straży Leśnej w regionalnych dyrekcjach Lasów Państwowych oraz szczegółowych zasad szkolenia strażników leśnych 

To oferujemy

  • możliwość podnoszenia kwalifikacji zawodowych poprzez szkolenia i kursy,
  • świadczenia socjalne i opieka zdrowotna 
  • Dofinansowanie kursów i szkoleń

Etapy rekrutacji

Wymagane dokumenty: 

  1. list motywacyjny, opatrzony własnoręcznym podpisem, 

  1. CV  zawierające informacje, o których mowa w art. 221 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2025 r. poz. 277, 807).  
    tj. imię (imiona) i nazwisko, datę urodzenia, dane kontaktowe, wykształcenie, kwalifikacje zawodowe, przebieg dotychczasowego zatrudnienia związanego ze stanowiskiem starszego strażnika leśnego, opatrzone własnoręcznym podpisem, 

  1. kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe przydatnych dla stanowiska starszego strażnika leśnego: ukończenie kursów, szkoleń itp. opatrzone własnoręcznym podpisem (oryginały do wglądu podczas rozmowy kwalifikacyjnej), 

  1. oświadczenie podpisane przez kandydata wg wzoru będącego załącznikiem do ogłoszenia o naborze (załącznik nr 1 dostępne pod adresem: https://miedzyzdroje.szczecin.lasy.gov.pl/documents/34493/49626052/Za%C5%82%C4%85czniki+1%2C2%2C3%2C4+do+naboru+na+stanowisko+stra%C5%BCnika+le%C5%9Bnego+starszego+straznika+le%C5%9Bnego.pdf/00e4f5f8-3fae-fea6-edcc-ad5797a35b19) 

  1. oświadczenie kandydata - zgoda na przetwarzanie na przetwarzanie danych osobowych szczególnej kategorii, na podstawie art.221b §2 ustawy  
    z 26.06.1974 r.- Kodeks pracy oraz w związku z  art. 9 ust. 2 lit. a  Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016r., jeżeli kandydat zamierza z własnej inicjatywy przekazać te dane do celów rekrutacji - (załącznik nr 2 dostępne pod adresem: https://miedzyzdroje.szczecin.lasy.gov.pl/documents/34493/49626052/Za%C5%82%C4%85czniki+1%2C2%2C3%2C4+do+naboru+na+stanowisko+stra%C5%BCnika+le%C5%9Bnego+starszego+straznika+le%C5%9Bnego.pdf/00e4f5f8-3fae-fea6-edcc-ad5797a35b19),     

  1. Kwestionariusz osobowy kandydata na pracownika LP (załącznik nr 3 dostępne pod adresem: https://miedzyzdroje.szczecin.lasy.gov.pl/documents/34493/49626052/Za%C5%82%C4%85czniki+1%2C2%2C3%2C4+do+naboru+na+stanowisko+stra%C5%BCnika+le%C5%9Bnego+starszego+straznika+le%C5%9Bnego.pdf/00e4f5f8-3fae-fea6-edcc-ad5797a35b19) 

  1. Klauzula informacyjna dla kandydatów do pracy ( załącznik nr 4 dostępne pod adresem: https://miedzyzdroje.szczecin.lasy.gov.pl/documents/34493/49626052/Za%C5%82%C4%85czniki+1%2C2%2C3%2C4+do+naboru+na+stanowisko+stra%C5%BCnika+le%C5%9Bnego+starszego+straznika+le%C5%9Bnego.pdf/00e4f5f8-3fae-fea6-edcc-ad5797a35b19) 

Etapy rekrutacji:  

Termin i miejsce składania ofert:  
Wymagane dokumenty należy składać w terminie do dnia 10.09.2025 roku do godz. 15:00: osobiście w zamkniętej kopercie, w sekretariacie Nadleśnictwa Międzyzdroje, ul. Niepodległości 35, 72-500 Międzyzdroje, w godzinach 07:00 – 15:00 (w dni robocze od poniedziałku do piątku); 

lub pocztą tradycyjną na adres: Nadleśnictwa Międzyzdroje, ul. Niepodległości 35, 72-500 Międzyzdroje. 

lub elektronicznie na adres e-mail edyta.nazarczuk@szczecin.lasy.gov.pl 

Liczy się data i godzina faktycznego wpływu oferty do nadleśnictwa. 

Oferty które wpłyną po wyżej wskazanym terminie nie będą rozpatrywane. 

Każda z form przekazania ofert powinna być opatrzona dopiskiem: 

„Nabór na stanowisko starszego strażnika leśnego”. 

Nadleśnictwo nie odsyła złożonych przez kandydatów dokumentów i nie zwraca uczestnikom kosztów związanych z naborem, złożone dokumenty będą podlegały ocenie formalnej i merytorycznej, Nadleśniczy Nadleśnictwa Międzyzdroje zastrzega sobie prawo do zaproszenia na rozmowę kwalifikacyjną tylko wybranych kandydatów (po ocenie ofert kandydatów), dokumenty złożone przez kandydatów, którzy nie zostali wybrani, przechowuje się przez okres 14 dni od dnia zakończenia postępowania rekrutacyjnego, po tym czasie podlegają one zniszczeniu. Dokumenty kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie naboru, zostaną dołączone do jego akt osobowych, 

Nadleśniczy Nadleśnictwa Międzyzdroje zastrzega sobie możliwość unieważnienia naboru na każdym etapie, bez podania przyczyny. 

Do udzielania informacji w sprawie naboru upoważniona jest Edyta Nazarczuk – St. specjalista ds. pracowniczych, tel. 91 32 80 057 wew. 131 

Klauzula informacyjna dla kandydatów do pracy

 

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady(UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, Dz. Urz. UE L 127 z 23.05.2018, str. 2 oraz Dz. Urz. UE L 74 z 4.03.2021, str. 35) - zwane dalej „RODO” - informujemy, że:

 

  1. Tożsamość administratora

Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Nadleśnictwo Międzyzdroje reprezentowane przez Nadleśniczego z siedzibą w:72-500 Międzyzdroje, ul. Niepodległości 35.

 

  1. Dane kontaktowe administratora

Z administratorem można skontaktować się:

  • listownie na adres siedziby administratora
  • telefonicznie bądź faxem: tel. +48 91 32 80 057, 
  • pocztą elektroniczną na adres e-mail: miedzyzdroje@szczecin.lasy.gov.pl
  1. ☒          Inspektor Ochrony Danych

Administrator wyznaczył osobę odpowiedzialną za nadzorowanie przetwarzania danych osobowych – Sebastian Strzech, z którą można się skontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych, kierując korespondencję na adres wskazany powyżej, lub poprzez adresem e-mail iod@comp-net.pl

 

  1. Cel i podstawy przetwarzania

Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane w celu:

  1. wypełnienia ciążących na administratorze obowiązków prawnych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO)  – wynikających z art. 22¹ Kodeksu Pracy (m.in. dane identyfikacyjne, dane kontaktowe, wykształcenie, doświadczenie zawodowe, umiejętności, kwalifikacje) lub z innych przepisach prawa (według wymogów postępowania rekrutacyjnego);
  2. podjęcia działań na Pana/Pani żądanie przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) – m.in. informacje o oczekiwanym wynagrodzeniu i Pana/Pani dostępności do rozpoczęcia pracy, informacje o spotkaniach rekrutacyjnych, informacja o dokonanej przez administratora ocenie Pana/Pani predyspozycji do zajmowania określonego stanowiska;
  3. w oparciu o prawnie uzasadniony interes administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – jakim jest sprawdzenie Pana/Pani umiejętności i zdolności potrzebnych do pracy na określonym w postępowaniu rekrutacyjnym stanowisku (wyniki testów kompetencyjnych)
  4. dane niewymagane przepisami prawa np. wizerunek, zainteresowania, dane zawarte w referencjach od byłych pracodawców, przekazane przez Pana/Panią w przesłanych dokumentach (CV, formularzu, liście motywacyjnym i innych dokumentach) będą przetwarzane przez administratora na podstawie zgody, wyrażonej przez wyraźne działanie potwierdzające, polegające na dobrowolnym zawarciu tych danych w zgłoszeniu aplikacyjnym i ich wysłaniu do administratora; (art. 6 ust. 1 lit a RODO)
  5. aby wykonać Pana/Pani szczególne prawa, na podstawie informacji zamieszczonych przez Pana/Panią dokumentach aplikacyjnych, zawierających dane wrażliwe dotyczące Pana/Pani niepełnosprawności (art. 9 ust. 2 lit. b RODO w związku z ustawą z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks Pracy, ustawą o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz ustawą z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych; lub art. 9 ust. 1 lit. a RODO – jeśli dane osobowe mają kontekst szerszy niż wynika to z przepisów prawa). [jeżeli dotyczy]
  6. zajmowania stanowiska w Służbie Leśnej,  (w przypadku zawarcia stosunku pracy), na warunkach wynikających z art. 45 ust.2 ustawy z dnia 28 września 1991 roku o lasach (art. 6 ust. 1 lit. c RODO oraz art. 9 ust. 1 lit. b RODO i art. 10 RODO w zw. z ww. ustawą) (jeśli dotyczy)
  7. ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami związanymi z rekrutacją co stanowi  prawnie uzasadniony interes administratora (art. 6 ust. 1 lit f RODO);
  8. na wypadek konieczności powtórzenia rekrutacji, w której Pan/Pani uczestniczy, co stanowi prawnie uzasadniony interes administratora  (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). [jeżeli dotyczy]
  9. w celu dokonania wyboru osoby, która pomyślnie przejdzie proces rekrutacji i zostanie zatrudniona (art. 6 ust. 1 lit. b RODO)
  10. wypełnienie obowiązku archiwizacji dokumentacji – podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO – w zw. z: ustawą z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach
  11. umożliwienie kontaktu z administratorem oraz podejmowanie kontaktu z kandydatami w ramach prowadzonego postępowania rekrutacyjnego - (art. 6 ust. 1 lit. e RODO lub art. 6 ust. 1 lit. f RODO) . Uzasadnionym interesem administratora jest zapewnienie ciągłości komunikacji i umożliwienie kontaktowania się z administratorem.
  12. doręczenia korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego (PURDE) i publicznej usługi hybrydowej (PUH) - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z przepisami ustawy z 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych oraz przepisami  rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 910/2014 z dnia 23 lipca 2014 r. w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym oraz uchylające dyrektywę 1999/93/WE (rozporządzenie eIDAS).

 

Zasadniczo, prosimy o nieprzekazywanie administratorowi podczas procesu rekrutacji żadnych danych wrażliwych, takich jak np. informacje o Pana/Pani stanie zdrowia czy też innych danych wskazanych w art. 9 RODO. Jeśli jednak w dokumentach aplikacyjnych takie dane zostały zawarte, wówczas prosimy o wyrażenie odrębnej zgody na przetwarzanie takich danych wrażliwych.

 

  1. Odbiorcy lub kategorie odbiorców danych

Pana/Pani dane osobowe mogą być udostępnione podmiotom i organom, którym administrator jest zobowiązany lub upoważniony udostępnić dane osobowe na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa a także Poczcie Polskiej S.A., będącej publicznym dostawcą e-Doręczeń.

Ponadto Pana/Pani dane osobowe mogą być ujawnione dostawcom usługi publikacji ogłoszeń o pracę, dostawcom systemów do zarządzania rekrutacjami, dostawcom usług IT takich jak hosting oraz dostawcom systemów informatycznych.

 

  1. Okres przechowywania danych
  1. Dokumenty aplikacyjne, w tym zawierające dane osobowe, kandydata wybranego w procesie rekrutacji zostaną dołączone do jego akt osobowych i będą przechowywane na zasadach wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
  2. Dokumenty aplikacyjne pozostałych kandydatów będą przechowywane przez okres 2 tyugodni od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wybraną w procesie rekrutacji. Po tym okresie zostaną one usunięte. Aplikacji nie odsyłamy. Kontaktujemy się jedynie z wybranymi osobami.
  3. Pozostała dokumentacja z przebiegu procesu rekrutacji jest przechowywana zgodnie z instrukcją kancelaryjną, obowiązującą u administratora.
  4. Okres przetwarzania danych będzie każdorazowo przedłużony o okres przedawnienia roszczeń, jeżeli przetwarzanie danych będzie niezbędne do dochodzenia roszczeń lub do obrony przed takimi roszczeniami przez Administratora.
  5. Ponadto Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu uwzględnienia sprzeciwu wniesionego przez Pana/Panią wobec przetwarzania Pana/Pani danych osobowych (jeżeli podstawą przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes administratora) lub do czasu wycofania zgody przez Pana/Panią (jeśli przetwarzanie danych osobowych odbywa się w oparciu o zgodę)

 

  1. Prawa osób, których dane osobowe dotyczą

W związku z przetwarzaniem Pana/Pani danych osobowych przysługują Panu/Pani następujące prawa:

- prawo dostępu do danych;

- prawo do uzyskania kopii danych

- prawo żądania sprostowania danych;

- prawo do usunięcia danych;

- prawo do ograniczenia przetwarzania;

- prawo do przenoszenia danych

- prawo do wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (w zakresie, w którym podstawą prawną przetwarzania jest realizacja prawnie uzasadnionego interesu administratora)

Zakres każdego z tych praw oraz sytuacje, w których można z nich skorzystać, wynikają z rozdziału III RODO (art. 15-22 RODO).

 

  1. Prawo do cofnięcia zgody

Ma Pan/Pani prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

 

  1. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego

Posiada Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie danych osobowych Pana/Pani dotyczących narusza przepisy RODO

 

  1. Przekazanie danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej

Administrator nie planuje przekazywać Pana/Pani danych osobowych odbiorcom spoza  EOG, czyli do państw trzecich.

 

  1. Zautomatyzowane decyzje oraz profilowanie

Informujemy, że w ramach przetwarzania danych, o których mowa powyżej nie będą podejmowane decyzje w sposób zautomatyzowany i Pana/Pani dane nie będą profilowane.

 

  1. Informacja o wymogu podania danych

 

Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub umowa. W pozostałych przypadkach podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do przeprowadzenia procesu rekrutacji. Niepodanie danych będzie skutkować brakiem możliwości udziału w postępowaniu rekrutacyjnym.