Praca w Sprzedaży

;
Stanowisko (nazwa stanowiska)
Lokalizacja (miasto)

Filtruj oferty

Nazwa stanowiska

Poziom stanowiska

Wymiar pracy

Typ umowy

Kategoria

Lokalizacja

Praca bez doświadczenia
Praca od zaraz
Rekrutacja zdalna
Praca zdalna
Wyczyść filtr

Specjalista ds. Sprzedaży Telefonicznej

1 dzień temu dodana przez Solid Spółka Akcyjna

  • 4800.00 zł - 6500.00 zł
    brutto miesięcznie
    Umowa o pracę
  • pełny etat
  • Warszawa
  • Dofinansowanie zajęć sportowych
  • Prywatna opieka medyczna
  • Bezpłatne miejsce parkingowe
  • Elastyczne godziny pracy

Specjalista ds. Wsparcia Sprzedaży

6 dni temu dodana przez Ipracujzdalnie.pl sp. z o.o.

  • 4666.00 zł - 5200.00 zł
    brutto miesięcznie
    Umowa o pracę
  • pełny etat
  • Warszawa

Dla naszego klienta, w ramach aktywizacji zawodowej, poszukujemy kandydatów z orzeczeniem o niepełnosprawności, na stanowisko Specjalista ds. Wsparcia Sprzedaży w Warszawie

Zobacz więcej

Dla naszego klienta, w ramach aktywizacji zawodowej, poszukujemy kandydatów z orzeczeniem o niepełnosprawności, na stanowisko Specjalista ds. Wsparcia Sprzedaży w Warszawie

Asystent Techniczny Nissan Japan Motors

1 tydzień temu dodana przez Grupa PGD Sp. z o. o. Spółka komandytowa


  • Umowa o pracę
  • pełny etat
  • Kraków
  • Dofinansowanie zajęć sportowych
  • Prywatna opieka medyczna
  • Ubezpieczenie na życie
  • Dofinansowanie nauki języków
  • Zniżki na firmowe produkty i usługi
  • Imprezy integracyjne

Nissan to jedna z najsłynniejszych japońskich marek, znana z tradycji i uniwersalności. Pionier w dziedzinie elektromobilności i lider w pracach nad mobilnością autonomiczną.

Jako Nissan Japan Motors oferujemy Klientom to co najlepsze – przyjazne rozwiązania i technologie.

 

Grupa PGD (Polska Grupa Dealerów) to jedna z największych i najdłużej działających sieci dealerskich w Polsce, obecna na rynku od niemal 30 lat. Jesteśmy ekspertami w branży motoryzacyjnej – reprezentujemy renomowane marki, oferując naszym Klientom najwyższą jakość obsługi, kompleksowe doradztwo oraz nowoczesne podejście do sprzedaży i serwisu samochodów.

 

Naszą siłą są ludzie. To dzięki ich zaangażowaniu, profesjonalizmowi i pasji do motoryzacji osiągamy wspólne cele i nieustannie się rozwijamy. Jako organizacja stawiamy na partnerską kulturę pracy, wzajemny szacunek i realne możliwości rozwoju zawodowego.

 

Z dumą posiadamy certyfikaty Great Place to Work oraz Friendly Workplace, które potwierdzają, że tworzymy środowisko pracy oparte na zaufaniu, współpracy i pozytywnej atmosferze.

 

Na co dzień, niezależnie od marki i rynku ułatwiamy ludziom życie. W pracy i po pracy jesteśmy #PozytywnieZaangażowani.

Jesteśmy częścią Holdingu 1.

Zobacz więcej

Nissan to jedna z najsłynniejszych japońskich marek, znana z tradycji i uniwersalności. Pionier w dziedzinie elektromobilności i lider w pracach nad mobilnością autonomiczną.

Jako Nissan Japan Motors oferujemy Klientom to co najlepsze – przyjazne rozwiązania i technologie.

 

Grupa PGD (Polska Grupa Dealerów) to jedna z największych i najdłużej działających sieci dealerskich w Polsce, obecna na rynku od niemal 30 lat. Jesteśmy ekspertami w branży motoryzacyjnej – reprezentujemy renomowane marki, oferując naszym Klientom najwyższą jakość obsługi, kompleksowe doradztwo oraz nowoczesne podejście do sprzedaży i serwisu samochodów.

 

Naszą siłą są ludzie. To dzięki ich zaangażowaniu, profesjonalizmowi i pasji do motoryzacji osiągamy wspólne cele i nieustannie się rozwijamy. Jako organizacja stawiamy na partnerską kulturę pracy, wzajemny szacunek i realne możliwości rozwoju zawodowego.

 

Z dumą posiadamy certyfikaty Great Place to Work oraz Friendly Workplace, które potwierdzają, że tworzymy środowisko pracy oparte na zaufaniu, współpracy i pozytywnej atmosferze.

 

Na co dzień, niezależnie od marki i rynku ułatwiamy ludziom życie. W pracy i po pracy jesteśmy #PozytywnieZaangażowani.

Jesteśmy częścią Holdingu 1.

Przedstawiciel Handlowy ds. Sprzedaży Części Zamiennych

1 tydzień temu dodana przez QUICK DATA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

  • 5000.00 zł
    netto miesięcznie
    B2B
  • pełny etat
  • Łódź
  • Samochód służbowy do celów prywatnych
  • Elastyczne godziny pracy

 

 

 

Szukasz pracy od zaraz? Dołącz do naszego dynamicznego zespołu!

 

💼 Przedstawiciel Handlowy ds. Sprzedaży Części Zamiennych

 

Zobacz więcej

 

 

 

Szukasz pracy od zaraz? Dołącz do naszego dynamicznego zespołu!

 

💼 Przedstawiciel Handlowy ds. Sprzedaży Części Zamiennych

 

Przedstawiciel Handlowy / Sales Manager * Manager Sprzedaży * Area Manager

1 tydzień temu dodana przez Asistwork


  • Umowa o pracę
  • pełny etat
  • Tarczyn
  • Mszczonów
  • Pruszków
  • Grójec
  • Warszawa
  • Bezpłatne miejsce parkingowe
  • Samochód służbowy do celów prywatnych
  • Imprezy integracyjne
  • Pakiety kafeteryjne
  • Elastyczne godziny pracy
  • Karty upominkowe, karty przedpłacone
  • Inne

Dla firmy specjalizującej się w produkcji maszyn i linii produkcyjnych poszukujemy kandydatów na stanowisko Handlowca, który zajmie się rozwojem Działu Handlowego. Pracodawca jest prężnie rozwijająca się firmą, zwiększającą zatrudnienie i rozwijającą współpracę z kontrahentami. 

Zobacz więcej

Dla firmy specjalizującej się w produkcji maszyn i linii produkcyjnych poszukujemy kandydatów na stanowisko Handlowca, który zajmie się rozwojem Działu Handlowego. Pracodawca jest prężnie rozwijająca się firmą, zwiększającą zatrudnienie i rozwijającą współpracę z kontrahentami. 

Key Account Manager - pd i pd-wsch Polska

1 tydzień temu dodana przez Agrinavia Polska Sp. zo.o.


  • Umowa o pracę
  • pełny etat
  • Wrocław
  • Opole
  • Częstochowa
  • Kielce
  • Katowice
  • Dofinansowanie zajęć sportowych
  • Prywatna opieka medyczna
  • Dofinansowanie kursów i szkoleń
  • Samochód służbowy do celów prywatnych

Zostań częścią zaangażowanego zespołu sprzedażowego

W Agrinavia tworzymy oprogramowanie do zarządzania gospodarstwem rolnym dla producentów roślin (FMIS). Wszystko jest opracowywane wewnętrznie z myślą o naszych klientach. Będziesz częścią naszego zespołu sprzedażowego i będziesz uczestniczył w realizacji działań sprzedażowych na terenie Polski. Od ponad 15 lat rozwiązania te pomagają optymalizować produkcję roślinną w Polsce, a od ponad 35 lat na arenie międzynarodowej. Specjalizujemy się w tworzeniu, sprzedaży i wdrażaniu nowoczesnego oprogramowania dla rolników oraz wspieraniu ich w codziennym użytkowaniu.

Przeczytaj więcej o naszych rozwiązaniach tutaj: Agrinavia Polska.

Obecnie, w skład naszego polskiego zespołu wchodzą 3 osoby, sprzedając i dostarczając rozwiązania PC i mobilne na terenie całej Polski. Zespół sprzedaży ściśle współpracuje z zespołem wsparcia.

"Jesteśmy miejscem pracy, w którym wszyscy twardo stąpają po ziemi, a nasi wykwalifikowani sprzedawcy i osoby wspierające z różnych środowisk są niezwykle oddani – każdy ma swój obszar odpowiedzialności i naprawdę się o niego troszczy" – mówi Country Manager Radosław Ryder.

Zobacz więcej

Zostań częścią zaangażowanego zespołu sprzedażowego

W Agrinavia tworzymy oprogramowanie do zarządzania gospodarstwem rolnym dla producentów roślin (FMIS). Wszystko jest opracowywane wewnętrznie z myślą o naszych klientach. Będziesz częścią naszego zespołu sprzedażowego i będziesz uczestniczył w realizacji działań sprzedażowych na terenie Polski. Od ponad 15 lat rozwiązania te pomagają optymalizować produkcję roślinną w Polsce, a od ponad 35 lat na arenie międzynarodowej. Specjalizujemy się w tworzeniu, sprzedaży i wdrażaniu nowoczesnego oprogramowania dla rolników oraz wspieraniu ich w codziennym użytkowaniu.

Przeczytaj więcej o naszych rozwiązaniach tutaj: Agrinavia Polska.

Obecnie, w skład naszego polskiego zespołu wchodzą 3 osoby, sprzedając i dostarczając rozwiązania PC i mobilne na terenie całej Polski. Zespół sprzedaży ściśle współpracuje z zespołem wsparcia.

"Jesteśmy miejscem pracy, w którym wszyscy twardo stąpają po ziemi, a nasi wykwalifikowani sprzedawcy i osoby wspierające z różnych środowisk są niezwykle oddani – każdy ma swój obszar odpowiedzialności i naprawdę się o niego troszczy" – mówi Country Manager Radosław Ryder.

Specjalista ds. sprzedaży ze znajomością języka włoskiego, niemieckiego lub francuskiego

1 tydzień temu dodana przez Drutex SA

  • 6000.00 zł - 10000.00 zł
    brutto miesięcznie
    Umowa o pracę
  • pełny etat
  • Bytów
  • Dofinansowanie zajęć sportowych
  • Dofinansowanie nauki języków
  • Dofinansowanie kursów i szkoleń
  • Zniżki na firmowe produkty i usługi
  • Dofinansowanie wypoczynku
  • Dofinansowanie dojazdów do pracy
  • Bezpłatne miejsce parkingowe
  • Paczki świąteczne
  • Karty upominkowe, karty przedpłacone
  • Inne

Do zadań pracownika na tym stanowisku należy koordynacja współpracy z partnerami handlowymi na terenie danego kraju (obsługa zamówień, zleceń, bieżąca współpraca itd.).

Zobacz więcej

Do zadań pracownika na tym stanowisku należy koordynacja współpracy z partnerami handlowymi na terenie danego kraju (obsługa zamówień, zleceń, bieżąca współpraca itd.).

Specjalista_Specjalistka Sprzedaży Eksportowej z j. hiszpańskim

2 tygodnie temu dodana przez Nowy Styl Sp. z o.o.


  • Umowa o pracę
  • pełny etat
  • Jasło
  • Dofinansowanie zajęć sportowych
  • Prywatna opieka medyczna
  • Ubezpieczenie na życie
  • Dofinansowanie nauki języków
  • Dofinansowanie kursów i szkoleń
  • Zniżki na firmowe produkty i usługi
  • Paczki świąteczne
  • Imprezy integracyjne
  • Inne

Manager Sprzedaży Eksportowej z j. hiszpańskim

2 tygodnie temu dodana przez Nowy Styl Sp. z o.o.


  • Umowa o pracę
  • pełny etat
  • Jasło
  • Dofinansowanie zajęć sportowych
  • Prywatna opieka medyczna
  • Ubezpieczenie na życie
  • Dofinansowanie nauki języków
  • Dofinansowanie kursów i szkoleń
  • Zniżki na firmowe produkty i usługi
  • Paczki świąteczne
  • Imprezy integracyjne
  • Inne

Business Development Manager – Global Accounts (office furniture)

2 tygodnie temu dodana przez Nowy Styl Sp. z o.o.


  • Umowa o pracę

  • B2B
  • pełny etat
  • Kraków
  • Dofinansowanie zajęć sportowych
  • Prywatna opieka medyczna
  • Ubezpieczenie na życie
  • Dofinansowanie nauki języków
  • Dofinansowanie kursów i szkoleń
  • Zniżki na firmowe produkty i usługi
  • Paczki świąteczne
  • Imprezy integracyjne
  • Inne

Osoba na tym stanowisku będzie odpowiedzialna za promowanie rozwiązań meblowych naszej firmy poprzez budowanie, rozwijanie i utrzymywanie długotrwałych relacji z przedstawicielami naszych globalnych klientów korporacyjnych.

Zobacz więcej

Osoba na tym stanowisku będzie odpowiedzialna za promowanie rozwiązań meblowych naszej firmy poprzez budowanie, rozwijanie i utrzymywanie długotrwałych relacji z przedstawicielami naszych globalnych klientów korporacyjnych.

Handel to świetny sektor dla osób, które są ambitne, nie boją się presji i czerpią motywację z realizowania celów biznesowych. Co więcej, praca w sprzedaży wiąże się często z wysokimi zarobkami dla najlepszych i oferuje dużą różnorodność, jeśli chodzi o branże, w których można się rozwijać. Dowiedz się więcej o tym, jak może wyglądać kariera handlowca i sprawdź dostępne oferty!

Na czym polega praca w sprzedaży?

Wymiana handlowa to jedna z najstarszych dziedzin działalności człowieka. Jednak współczesny handel to znacznie więcej niż tylko kupno i sprzedaż. To dynamiczna branża, która łączy w sobie klasyczne techniki negocjacyjne z nowoczesnymi narzędziami i rozwiązaniami technologicznymi. Dzięki rozwojowi e-commerce, systemów CRM czy automatyzacji procesów, praca w sprzedaży wymaga dziś nie tylko komunikatywności i umiejętności budowania relacji z klientem, ale również znajomości nowych technologii oraz umiejętności analitycznych.

Kim jest sprzedawca i jakie są jego obowiązki?

Sprzedawca to osoba odpowiedzialna za kontakt z klientem i realizację procesu sprzedaży. Jego głównym celem jest dostarczenie klientowi odpowiedniego produktu lub usługi, zgodnie z jego potrzebami i oczekiwaniami. Jednak współczesny sprzedawca nie jest już tylko pośrednikiem w transakcji. To także osoba, która musi dobrze znać ofertę swojej firmy, rozumieć potrzeby klientów oraz potrafić budować długofalowe relacje.

Do głównych obowiązków sprzedawcy należą:

  • Obsługa klienta – Zarówno w punkcie stacjonarnym, jak i online. Sprzedawca powinien umiejętnie prezentować ofertę, odpowiadać na pytania klientów i rozwiewać ich wątpliwości.

  • Doradztwo – Dobry sprzedawca to ktoś, kto nie tylko oferuje produkt, ale również pomaga klientowi w wyborze najlepszej opcji dostosowanej do jego potrzeb.

  • Negocjacje i finalizacja sprzedaży – Umiejętność przekonania klienta, zaproponowania mu najlepszych warunków i skutecznego domknięcia transakcji to podstawowe kompetencje w tej pracy.

  • Budowanie relacji z klientami – W sprzedaży liczy się nie tylko jednorazowa transakcja, ale także długoterminowe relacje, które sprzedawca może budować poprzez odpowiednią obsługę i indywidualne podejście.

  • Analiza rynku i konkurencji – Znajomość branży, śledzenie trendów oraz działań konkurencji to ważny aspekt pracy sprzedawcy, który chce skutecznie trafiać do klientów.

  • Praca z systemami sprzedażowymi – W wielu firmach sprzedawcy korzystają z systemów CRM, narzędzi do automatyzacji marketingu czy platform e-commerce, co wymaga umiejętności obsługi tych systemów.

  • Realizacja celów sprzedażowych – W większości przypadków praca w sprzedaży wiąże się z koniecznością osiągania określonych wyników, np. liczby sprzedanych produktów czy wartości transakcji.

Współczesny sprzedawca to już nie tylko osoba podająca towar przy ladzie czy negocjująca warunki umowy. Przede wszystkim jest to specjalista, który łączy umiejętności sprzedażowe, komunikacyjne i analityczne, aby skutecznie dopasować ofertę do potrzeb klienta. Sprzedawcy nie ograniczają się już do prezentowania oferty. Często pełnią rolę doradców, ekspertów, a nawet strategów w zakresie optymalizacji sprzedaży.

Umiejętności wymagane w sprzedaży

Jeżeli chcesz odnieść sukces w sprzedaży, nie wystarczy sama znajomość oferty firmy. Musisz przede wszystkim posiadać umiejętności, które pozwolą skutecznie wykorzystać tę wiedzę w praktyce. W handlu przydadzą się:

  • Komunikatywność – Umiejętność rozmowy z klientem, aktywne słuchanie i dostosowywanie przekazu do jego oczekiwań to podstawa skutecznej sprzedaży.

  • Umiejętności negocjacyjne – Prawdziwy sprzedawca potrafi przekonać klienta do zakupu, zaproponować atrakcyjne warunki i znaleźć rozwiązanie korzystne dla obu stron.

  • Empatia i umiejętność budowania relacji – Zrozumienie potrzeb klienta oraz nawiązanie z nim pozytywnej relacji ułatwia sprzedaż i zwiększa szanse na ponowne zakupy.

  • Zdolność przekonywania – Sprzedawca musi umieć przedstawić produkt w taki sposób, aby klient zrozumiał jego wartość i był skłonny go kupić.

  • Umiejętność pracy pod presją – Praca w sprzedaży często wiąże się z koniecznością realizacji celów sprzedażowych i radzenia sobie z trudnymi klientami.

  • Znajomość narzędzi sprzedażowych – W zależności od branży i firmy sprzedawca może pracować z systemami CRM, platformami e-commerce czy narzędziami do automatyzacji sprzedaży.

  • Kreatywność i elastyczność – Rynek stale się zmienia, a sprzedawca musi umieć dostosować się do nowych trendów, technik sprzedaży i oczekiwań klientów.

  • Podstawowa znajomość marketingu – Rozumienie zasad promocji, reklamy i strategii sprzedażowych pozwala lepiej dopasować ofertę do klientów.

Dobra wiadomość jest taka, że wiele z tych umiejętności można rozwijać w trakcie pracy. Jeśli masz w sobie to coś, lubisz kontakt z ludźmi, potrafisz znaleźć rozwiązania nawet w trudnych sytuacjach i chcesz nauczyć się skutecznej sprzedaży, to ta branża jest dla Ciebie. Aplikuj i przekonaj się, jak ciekawa może być praca w sprzedaży!

Rodzaje stanowisk w sprzedaży

Niewiele jest rodzajów biznesu, zwłaszcza w sektorze prywatnym, które mogłyby prosperować bez skutecznej sprzedaży. Dlatego rynek oferuje szeroki wybór stanowisk sprzedażowych o różnej specyfice, wymaganiach i ścieżkach kariery. Można znaleźć pracę zarówno w sprzedaży detalicznej, jak i B2B, pracować z klientami bezpośrednio lub przez telefon, a także rozwijać się w kierunku zarządzania strategicznymi klientami. Porównaj różne możliwości i wybierz stanowisko, które najlepiej do Ciebie pasuje.

Sprzedawca detaliczny vs. handlowiec B2B

Choć oba stanowiska mają wspólny cel, sprzedawca detaliczny i handlowiec na B2B działają nieco inaczej. Różnią się grupą docelową, sposobem pracy oraz wymaganymi kompetencjami.

Sprzedawca detaliczny

Pracuje głównie w sklepach stacjonarnych lub internetowych, obsługując klientów indywidualnych. Jego zadania koncentrują się na doradztwie, prezentacji produktów, finalizacji transakcji oraz obsłudze posprzedażowej.

Przykładowe stanowiska w sprzedaży detalicznej:

  • Sprzedawca w sklepie odzieżowym, elektronicznym, spożywczym

  • Doradca klienta w salonie meblowym

  • Konsultant sprzedaży w drogerii

  • Pracownik e-commerce

Sprzedaż detaliczna jest dobrym wyborem dla osób, które lubią kontakt z klientem, potrafią szybko reagować na jego potrzeby i cenią sobie dynamiczne środowisko pracy.

Handlowiec B2B

Zajmuje się sprzedażą produktów lub usług firmom, a nie klientom indywidualnym. Wymaga umiejętności negocjacji, analizy rynku i budowania długofalowych relacji biznesowych. Proces sprzedaży B2B jest zazwyczaj bardziej skomplikowany i dłuższy niż w sprzedaży detalicznej, a kontrakty często opiewają na większe sumy.

Przykładowe stanowiska w sprzedaży B2B:

  • Przedstawiciel handlowy w firmie logistycznej

  • Doradca klienta biznesowego w branży IT

  • Specjalista ds. sprzedaży hurtowej

  • Opiekun klientów korporacyjnych

Sprzedaż B2B lepiej odpowiada osobom, które cenią sobie analizę danych, negocjacje, strategiczne myślenie oraz budowanie długoterminowych relacji z klientami.

Praca w sprzedaży telefonicznej vs. bezpośredniej

Obecnie wiele jest ofert pracy na tzw. słuchawce, czyli w sprzedaży telefonicznej, jednak sprzedaż bezpośrednia również ma się dobrze. Różnice między tymi dwiema formami wynikają głównie z metody kontaktu z klientem oraz stylu pracy.

Sprzedaż telefoniczna (tzw. telemarketing, telesprzedaż)

W tej formie sprzedaży kontakt z klientem odbywa się głównie przez telefon. Pracownicy prowadzą rozmowy sprzedażowe, przedstawiają oferty, odpowiadają na pytania i przekonują do zakupu. Może to być zarówno sprzedaż wychodząca (cold calling), jak i odbieranie połączeń od klientów zainteresowanych ofertą.

Przykładowe stanowiska w sprzedaży telefonicznej:

  • Konsultant telesprzedaży

  • Doradca klienta w call center

  • Specjalista ds. sprzedaży telefonicznej usług finansowych

Praca w telemarketingu wymaga odporności na stres, dobrej dykcji, umiejętności przekonywania oraz cierpliwości. Sprawdzi się u osób, które nie mają problemu z pracą w stałym kontakcie telefonicznym i potrafią działać pod presją wyników.

Sprzedaż bezpośrednia

Tutaj kontakt z klientem odbywa się twarzą w twarz, np. w sklepie, w biurze klienta, na targach branżowych czy w terenie. Sprzedawca może prezentować produkt, budować relacje i reagować na potrzeby klienta w czasie rzeczywistym.

Przykładowe stanowiska w sprzedaży bezpośredniej:

  • Przedstawiciel handlowy

  • Konsultant ds. sprzedaży w salonie

  • Agent ubezpieczeniowy

Sprzedaż bezpośrednia jest idealna dla osób otwartych, które lubią interakcję z klientem, potrafią szybko reagować i dobrze radzą sobie z budowaniem relacji międzyludzkich.

Specjalista ds. sprzedaży a Key Account Manager

Co różni specjalistę ds. sprzedaży i Key Account Managera? Oba stanowiska należą do sprzedaży B2B, ale różnią się zakresem odpowiedzialności oraz typem klientów, z którymi pracują.

Specjalista ds. sprzedaży

Zajmuje się pozyskiwaniem nowych klientów i sprzedażą produktów lub usług. Jego zadaniem jest identyfikacja potencjalnych odbiorców, kontaktowanie się z nimi, prowadzenie negocjacji i finalizacja umów. Może pracować zarówno w modelu outbound (aktywnie szuka klientów), jak i inbound (obsługuje zapytania).

Przykładowe stanowiska:

  • Specjalista ds. sprzedaży usług IT

  • Sprzedawca w branży logistycznej

  • Doradca ds. klientów biznesowych

To dobra rola dla osób, które lubią dynamiczną pracę, negocjacje i aktywne poszukiwanie nowych możliwości sprzedaży.

Key Account Manager (KAM)

Zajmuje się obsługą klientów firmy. Zamiast pozyskiwać nowych klientów, jego zadaniem jest utrzymanie długoterminowych relacji z najważniejszymi partnerami biznesowymi i rozwijanie współpracy. Praca KAM wymaga dogłębnego zrozumienia potrzeb klienta, analizy rynku oraz strategicznego myślenia.

Przykładowe stanowiska:

  • Key Account Manager w branży farmaceutycznej

  • Opiekun klientów biznesowych w sektorze IT

  • Menedżer ds. klientów strategicznych w logistyce

Stanowisko KAM lepiej odpowiada osobom analitycznym, które dobrze odnajdują się w budowaniu relacji, są cierpliwe i potrafią strategicznie myśleć o sprzedaży w dłuższej perspektywie.

Sprzedaż oferuje wiele różnych ścieżek kariery, w tym obsługę klienta detalicznego, sprzedaż telefoniczną czy zarządzanie strategicznymi klientami. Wybór odpowiedniego stanowiska zależy od indywidualnych predyspozycji, umiejętności i preferowanego stylu pracy. Jeśli masz talent do negocjacji, lubisz kontakt z ludźmi i chcesz rozwijać się w dynamicznym środowisku, sprzedaż może być idealnym zawodem dla Ciebie!

Wymagania i kwalifikacje do pracy w sprzedaży

Osoby, które chcą spróbować swoich sił w sprzedaży, muszą przygotować się na to, że pracodawcy mają określone wymagania. Na niektórych stanowiskach liczy się doświadczenie, na innych specjalistyczna wiedza i wykształcenie kierunkowe. Jeśli zastanawiasz się, czy masz szansę na pracę w sprzedaży, sprawdź, jakie kompetencje są cenione i które warto rozwijać.

Czy potrzebne jest doświadczenie?

Nie każda praca w sprzedaży wymaga doświadczenia. W wielu firmach można rozpocząć karierę od podstaw, a pracodawcy zapewniają szkolenia wstępne. Jednak na takich stanowiskach często obowiązuje wynagrodzenie na poziomie najniższej krajowej z systemem prowizyjnym.

Osoby z doświadczeniem w sprzedaży mogą liczyć na lepsze zarobki, premie i możliwość awansu na bardziej specjalistyczne lub kierownicze stanowiska. Warto pamiętać, że w niektórych branżach, takich jak sprzedaż B2B, nieruchomości czy produkty premium, wcześniejsze doświadczenie i znajomość rynku mogą być znaczące dla pracodawcy. Jeśli dopiero zaczynasz, zdobywanie pierwszych doświadczeń w sprzedaży detalicznej lub telefonicznej może być świetnym punktem wyjścia do dalszej kariery.

Umiejętności miękkie i najważniejsze kompetencje

W sprzedaży liczy się nie tylko wiedza o produkcie, ale przede wszystkim umiejętność nawiązywania relacji i skutecznej komunikacji. Jakie są 3 najważniejsze kompetencje miękkie, które wyróżniają dobrych sprzedawców?

  1. Komunikatywność – Umiejętność rozmowy z klientami, aktywnego słuchania i precyzyjnego przekazywania informacji to fundamenty skutecznej sprzedaży.

  2. Negocjacje i perswazja – Dobry handlowiec wie, jak przekonać klienta do zakupu, ale bez nachalności. Liczy się budowanie relacji i zrozumienie potrzeb.

  3. Odporność na stres i wytrwałość – Sprzedaż to nie tylko sukcesy, ale też odmowy i wyzwania. Umiejętność radzenia sobie z presją i dążenie do celu mimo trudności to niezbędne cechy handlowca.

Oprócz umiejętności miękkich w niektórych sektorach wymagane są również kompetencje twarde, np. obsługa narzędzi CRM, znajomość branży czy analityczne podejście do wyników sprzedażowych.

Szkolenia i certyfikaty przydatne w sprzedaży

Chociaż wiele umiejętności zdobywa się w praktyce, warto zainwestować w szkolenia, które podniosą Twoją wartość na rynku pracy. Tematy, które możesz opracować na szkoleniach, by zwiększyć swój sukces w zawodzie handlowca:

  • Techniki sprzedaży - Nauka skutecznych metod pozyskiwania klientów, negocjacji i prezentacji oferty. Zrozumienie języka korzyści oraz technik sprzedaży telefonicznej, online i bezpośredniej.

  • Proaktywne pozyskiwanie klientów - Metody skutecznego budowania relacji z nowymi klientami. Doskonalenie umiejętności przedstawiania ofert w atrakcyjny sposób.

  • Szkolenia dla menadżerów sprzedaży - Nauka zarządzania zespołem handlowym, delegowania zadań i motywowania pracowników. Techniki rozwiązywania konfliktów i rozwijania kompetencji przywódczych.

  • Sprzedaż poprzez wartości - Koncentracja na budowaniu wartości dla klienta jako najważniejszego elementu procesu sprzedaży. Zrozumienie psychologii klienta i jego potrzeb zakupowych.

Jeśli masz w sobie charyzmę, lubisz pracę z ludźmi i jesteś gotów rozwijać swoje kompetencje, sprzedaż może być dla Ciebie doskonałą ścieżką kariery. Niezależnie od tego, czy masz już doświadczenie, czy dopiero zaczynasz, zawsze możesz nauczyć się nowych technik i stać się lepszym sprzedawcą.

Zarobki w sprzedaży – wynagrodzenie i prowizja

Finanse to jeden z głównych powodów, dla których sprzedaż cieszy się tak dużym zainteresowaniem kandydatów na rynku pracy. Chociaż na niektórych stanowiskach wynagrodzenie zasadnicze jest niskie, bardzo często do wysokich zarobków dochodzi się dzięki atrakcyjnym prowizjom i premiom za realizację planów sprzedażowych. Czasem można też wybrać, czy chce się pracować za wysoką prowizję bez podstawowej pensji, czy też za mniejszą przy wynagrodzeniu podstawowym.

Podstawa wynagrodzenia vs. prowizja od sprzedaży

W sprzedaży można spotkać się z różnymi formami wynagradzania, a każda z nich ma swoje zalety i wady. System podstawa + prowizja jest stabilniejszym rozwiązaniem. Podstawowa pensja daje stabilność finansową, a prowizja zwiększa wynagrodzenie w zależności od wyników. Jest to lepsza opcja dla osób, które cenią bezpieczeństwo i przewidywalność dochodów.

Tylko prowizja bez podstawy za to jest rozwiązaniem dla osób, które chcą zarabiać proporcjonalnie do uzyskanych efektów. System oparty wyłącznie na zyskach ze sprzedaży daje możliwość znacznie wyższych zarobków. Im więcej sprzedasz, tym więcej zarobisz. Wymaga jednak dużej samodyscypliny i umiejętności sprzedażowych. To ryzykowna opcja dla osób początkujących, ale atrakcyjna dla doświadczonych handlowców z własną bazą klientów.

Wybór odpowiedniego systemu wynagrodzenia zależy od osobistych preferencji i poziomu doświadczenia. Początkujący sprzedawcy często wybierają opcję z podstawą, a bardziej doświadczeni model prowizyjny, który pozwala im zarabiać znacznie więcej.

Średnie zarobki w sprzedaży

Wynagrodzenie w sprzedaży zależy od branży, doświadczenia oraz regionu. Średnie zarobki przedstawiciela handlowego w Polsce wynoszą 6 000 – 8 000 zł brutto (około 4 400 – 5 800 zł netto). Początkujący handlowcy zarabiają około 5 000 zł brutto, natomiast doświadczeni mogą osiągać nawet 15 000 zł brutto i więcej. Warto pamiętać, że wysokość zarobków często zależy od prowizji. Im lepsze wyniki sprzedażowe, tym większe dochody.

Sprzedaż to branża, w której zarobki mogą rosnąć wraz z doświadczeniem i skutecznością. Osoby, które potrafią dobrze negocjować i budować relacje z klientami, mogą liczyć na bardzo atrakcyjne wynagrodzenie.

Czy praca w sprzedaży jest trudna? Plusy i minusy

Na pytanie, czy sprawdzę się w sprzedaży, każdy musi odpowiedzieć sobie sam. Nie jest to profesja dla każdego i jeśli nie ma się właściwego typu osobowości, presja może okazać się niewarta korzyści. Jednak znajdą się osoby, które sprzedaż uznają za jedną z najbardziej satysfakcjonujących branż.

Zalety pracy w sprzedaży

  • Elastyczność – W wielu firmach możesz wybierać między pracą stacjonarną, zdalną lub hybrydową.

  • Wysokie zarobki dla najlepszych – Jeśli jesteś skuteczny/a, możesz zarabiać znacznie więcej niż w zawodach o stałej pensji.

  • Rozwój umiejętności interpersonalnych – Negocjacje, budowanie relacji z klientami i perswazja to kompetencje przydatne w każdej branży.

  • Możliwość awansu – Sprzedaż otwiera drzwi do ról menadżerskich lub specjalistycznych (np. Key Account Manager, Business Development, marketing).

  • Brak rutyny – Każdy klient to nowe wyzwanie, a dynamiczne środowisko sprawia, że nie ma monotonii.

Wady pracy w sprzedaży

  • Presja wyników – Twoje wynagrodzenie i stabilność zatrudnienia mogą zależeć od realizacji targetów.

  • Wysoka rotacja pracowników – Nie każdy odnajduje się w tym zawodzie, co prowadzi do częstych zmian w zespołach.

  • Konkurencja i wymagania – W niektórych branżach sprzedaż wymaga dużej wiedzy produktowej i umiejętności technicznych.

  • Nieprzewidywalne zarobki – W systemie prowizyjnym Twoje dochody mogą być niestabilne, zwłaszcza na początku kariery.

Praca w sprzedaży to dynamiczne i pełne wyzwań zajęcie, które może być źródłem wysokich zarobków i satysfakcji, ale wymaga odporności na stres, pewności siebie i determinacji. Jeśli po przeanalizowaniu plusów i minusów uznasz, że to ścieżka dla Ciebie, warto spróbować!

Możliwości rozwoju i ścieżka kariery w sprzedaży

W niektórych kręgach przyjęło się myślenie, że jedyną formą rozwoju w sprzedaży jest zwiększanie zarobków poprzez zdobywanie doświadczenia i pozyskiwanie nowych klientów. Jednak to nieprawda. Ścieżka kariery sprzedawcy nie musi ograniczać się do rosnących prowizji. Możesz awansować na stanowiska o większej odpowiedzialności lub rozwijać się w kierunku specjalistycznym, wykorzystując zdobyte umiejętności w innych obszarach.

Jak awansować w sprzedaży?

Praca w sprzedaży daje wiele możliwości rozwoju, a ścieżka awansu często wygląda następująco:

  • Asystent sprzedaży – Stanowisko dla osób początkujących, często wspierające doświadczonych handlowców w obsłudze klienta i administracji.

  • Specjalista ds. sprzedaży – Samodzielne pozyskiwanie klientów, negocjowanie umów, realizowanie celów sprzedażowych.

  • Starszy specjalista – Obsługa strategicznych klientów (np. Key Account Manager), udział w strategii sprzedażowej firmy.

  • Koordynator zespołu sprzedaży – Zarządzanie zespołem, pomoc w realizacji celów, raportowanie wyników.

  • Manager sprzedaży – Kierowanie działem sprzedaży, budowanie strategii i wdrażanie nowych rozwiązań.

  • Dyrektor sprzedaży – Najwyższy szczebel, odpowiedzialny za całą politykę sprzedażową firmy.

Nazwy stanowisk mogą się różnić w zależności od firmy i branży, ale struktura pozostaje podobna. Awans zwykle wymaga nie tylko wyników sprzedażowych, ale także umiejętności zarządzania ludźmi, analizowania danych i strategicznego myślenia.

Awans poziomy po pracy w sprzedaży

Nie każdy sprzedawca chce zostać menadżerem. Na szczęście doświadczenie w sprzedaży otwiera również drzwi do innych obszarów biznesu. Handlowcy poznają branżę, uczą się negocjacji, analizy rynku i pracy z klientem, co pozwala im na poziomy awans do ról specjalistycznych, takich jak:

  • Marketing i SEO – Sprzedawcy doskonale rozumieją potrzeby klientów, co sprawia, że świetnie odnajdują się w tworzeniu strategii marketingowych, analizie trendów i optymalizacji treści pod wyszukiwarki.

  • Obsługa klienta i Customer Success – Doświadczenie w sprzedaży pomaga w zarządzaniu relacjami z klientami, utrzymywaniu lojalności i poprawianiu ich doświadczeń.

  • Zakupy i negocjacje B2B – Byli sprzedawcy często przechodzą na drugą stronę stołu i zajmują się zakupami lub negocjacjami z dostawcami.

  • Doradztwo i szkolenia – Osoby z dużym doświadczeniem w sprzedaży często stają się trenerami lub konsultantami, pomagając innym osiągać lepsze wyniki.

Praca w sprzedaży nie zamyka drogi do innych zawodów. Wręcz przeciwnie, to świetna baza do dalszego rozwoju. Jeśli nie chcesz całe życie sprzedawać, zdobyte kompetencje możesz wykorzystać w wielu innych obszarach.

Gdzie szukać pracy w sprzedaży?

Nie brakuje firm, które chętnie przyjęłyby pod swoje skrzydła dobrego specjalistę ds. sprzedaży i obsługi klienta. Tacy pracownicy często przynoszą duże dochody, o ile "czują branżę" i mają dobrzy kontakt z ludźmi. Sprawdź, gdzie możesz szukać najciekawszych ofert.

Najlepsze branże dla sprzedawców

Ogromną zaletą sektora sprzedażowego jest jego rozpiętość na wiele branż, spośród których jedne są mniej dochodowe, a inne bardziej. Możesz więc wybrać sobie kierunek zarówno pod kątem zainteresowań czy już posiadanej wiedzy, jak i motywować się wielkością możliwych prowizji. Gdzie warto się zwrócić po bardziej satysfakcjonujące wypłaty?

  • Nieruchomości - Prowizje w branży nieruchomości mogą wynosić od 3% do 6% wartości sprzedaży nieruchomości. Duże transakcje mogą przynieść znaczne zyski, zwłaszcza w przypadku sprzedaży drogich nieruchomości.

  • Usługi Finansowe - Doradcy finansowi i brokerzy często otrzymują prowizje za sprzedaż produktów finansowych, takich jak akcje, obligacje, czy ubezpieczenia. Wysokie prowizje mogą być uzyskane przy dużych transakcjach inwestycyjnych.

  • Sprzedaż Samochodów - Przedstawiciele handlowi w salonach samochodowych otrzymują prowizje od sprzedaży pojazdów, co może być opłacalne przy sprzedaży samochodów o wysokiej wartości.

  • Farmaceutyczna - Branża farmaceutyczna jest również dochodowa, zwłaszcza w Polsce, gdzie istnieje duży popyt na leki i suplementy.

  • Telekomunikacja - Sprzedawcy usług telekomunikacyjnych, takich jak plany telefoniczne czy internet, mogą otrzymywać prowizje za zakończone umowy z klientami.

Kryterium finansowe jest często bardzo istotne w wyborze miejsc, do których aplikują kandydaci, pamiętaj jednak, żeby wybrać branżę, w której będziesz się dobrze czuć. Czasem właśnie prywatne zainteresowania lub lepsze pojęcie o danym sektorze, przekłada się na większe efekty, zarobki oraz satysfakcję z pracy.

Gdzie znajdziesz możliwości zatrudnienia w sprzedaży?

Zastanawiasz się, gdzie szukać ofert pracy w sprzedaży? Masz do wyboru kilka sprawdzonych źródeł, które pomogą Ci znaleźć odpowiednią ofertę. Branża sprzedaży jest bardzo dynamiczna, a zapotrzebowanie na sprzedawców, handlowców i specjalistów ds. sprzedaży ciągle rośnie. Oto kilka miejsc, w których warto szukać ofert:

  • popularne portale pracy,

  • Urzędy Pracy,

  • agencje pracy tymczasowej (np. Asistwork),

  • strony firm i sklepów.

Jeśli preferujesz bardziej bezpośredni kontakt, zawsze możesz wysłać swoje CV osobiście do firm, które mają wolne stanowiska w sprzedaży. Jeśli jednak zależy Ci na wygodniejszej opcji, aplikowanie online jest świetnym rozwiązaniem. Sprawdź ogłoszenia, które zostały przygotowane specjalnie dla Ciebie, i aplikuj na stanowiska, które odpowiadają Twoim umiejętnościom i preferencjom!

Zatrudnię do pracy w sprzedaży i obsłudze klienta - gdzie szukać handlowców?

Jeżeli masz problem ze znalezieniem wykwalifikowanych pracowników do sprzedaży i standardowe metody, takie jak ogłoszenia w Urzędzie Pracy czy zakładki "kariera" na stronie internetowej, nie przynoszą oczekiwanych rezultatów, warto poszukać nowych miejsc, gdzie Twoi potencjalni kandydaci rzeczywiście się znajdują.

Z naszą pomocą możesz dotrzeć do osób, które szukają pracy w sprzedaży. W naszej bazie jest już ponad 5500 kandydatów gotowych do pracy także w tym obszarze. Proces dodawania ogłoszenia jest bardzo prosty i składa się z 4 kroków.

  1. Załóż profil pracodawcy – Umieść szczegółowe informacje o swojej firmie, które pozwolą kandydatom zapoznać się z Twoją ofertą i ułatwią kontakt.

  2. Stwórz ogłoszenie – Dodaj szczegóły oferty pracy: lokalizację, branżę, wynagrodzenie oraz inne informacje, które mogą przyciągnąć najlepszych kandydatów.

  3. Opublikuj ogłoszenie i skorzystaj z naszego wsparcia – Po opublikowaniu ogłoszenia, otrzymasz wskazówki, które pomogą Ci zoptymalizować jego treść i sprawić, by było jeszcze bardziej skuteczne.

  4. Zarządzaj aplikacjami – Wszystkie zgłoszenia od kandydatów zostaną przesłane na Twój e-mail, dzięki czemu łatwo zarządzisz procesem rekrutacyjnym i nie przegapisz żadnego wartościowego kandydata.

Po zakończeniu rekrutacji lub nawet w trakcie możesz dodać kolejne ogłoszenia na inne stanowiska w sprzedaży. Do wyboru masz 4 różne pakiety, które dostosowane są do potrzeb różnych przedsiębiorstw. Aplikuj już teraz i znajdź idealnych handlowców do swojej firmy!